Monday, December 28, 2009

Finally...

Damn..it's been a while peeps..lama dah aku tak update blog nih..dekat 8 bulan kot..last aku update blog bulan april haritu..gosh..why oh why?..well dalam masa 8 bulan tu aku masih bertapa mencari ilmu mengkaji apa itu alpha plus beta divide by gamma equal to bull crap..arghh 2010.. i'm going to be 29 freakin years old next year..walaupon ade yang cakap gaya aku macam remaja berumur 24..hakikatnya i'm getting older..shit..new year resolution? aku nak sihatkan badan..low fat..low calories..low cholesterol..pegi gym secara konsisten dan lari at least 2km sehari..kesannya? jiwa semakin muda remaja..puas hati bila rakan2 yang lebih jauh muda dari aku hanya mampu lari satu round trek balapan pastu dah semput..aku masih mantain 5 round sekali session..yeaahhh..(lagu tema filem Rocky berkumandang)

Job? yeah new year..new life..new job..i've got a better job this time..way better then the old one.. i can see a bright future in my life for 2010..just need to work harder and harder..kumpul duit..sebab? nak beli keta..nak pakai mitsubishi lancer GT 2.0...err boleh ke? boleh! tapi aku kene kawin tahun 2015 la..adoi..hutang...hutang..ptptn..mara..income tax..all this is bull shit.. pay taxes for what? beli enjin jet pastu hilang...abis duit rakyat..damn again..

Wawasan 2020..boleh capaikah? aku ingat dulu cite beyond 2000..tahun 2000 dah ada kereta terbang la konon..mana? mana terbangnya? almost 2010 la brader..duit aku yang terbang ada la..duh..cost of living nowadays cam haram..internet..astro..service charge..parking..tol.. breakfast..lunch..dinner..mana nak cekau duit? bonus? kalo gaji basic $10,000 pastu dapat bonus 6 bulan best la...harini beli computer canggih $6ooo..bulan depan value dah jatuh jadi $3000...jadi macam warren buffett gak rilek..bilionare tapi pakai kete cabuk je beli kat ebay..boleh ke? haha tapi income tax dia aku rasa hampir sama bnyk ngan KDNK malaysia kot..

damn..ape long term goal aku? nak jadi kaya? nak beli rumah/kereta? nak ada anak 4 org? dapat gaji nak beli camera dslr yang harga lensnya hanya kerabat diraja yang mampu beli?..dah jadi trend sume org nak pakai dslr.. is it worth it? hobby la konon..aahh lantak la..duit korang..sbb aku pon nak beli gak satu kahkahkah..

Eh kejap..aku ingat nak beli gitar Les Paul limited edition la...huhu abis gaji..damnnnnnn you!!

No comments:

Post a Comment